Estàs a : Inici » Treball de Recerca


El guió d'un videojoc

Tomas Berjaga Buisan


Centre: Ins. Joan Ramon Benaprès. Tutor: Anselm Pagès

 

Introducció
Quan la gent parla de la creació de videojocs el primer que probablement se’ls ve al cap és la imatge d’un informàtic, el qual s’encarrega de donar forma individualment al projecte. Però aquests no són els únics implicats en aquests grans treballs artístics, també hi podem trobar tan dibuixants com escriptors. La meva passió pels videojocs i l’escriptura s’han combinat per a realitzar aquest treball de recerca en el qual exploraré el moltes vegades oblidat món del guió de videojocs, un element indispensable en qualsevol creació d’aquesta envergadura. Quan vaig començar aquest treball la meva principal motivació va ser la de intentar ser capaç de donar un gir complet i poder treballar els videojocs des de un punt més artístic. No cal mencionar, que gran part de la culpa de que hagi fet aquest treball és, com he citat anteriorment, la meva gran passió per desenvolupar i crear històries juntament amb la de jugar a videojocs.

Contingut
A part de la recerca que he realitzat, en la qual explico de manera detallada la informació necessària i la manera correcta de desenvolupar un guió de videojocs, també podreu trobar el guió complet i original que he creat per a un videojoc. A part de tot això, jo volia demostrar a tothom la importància d’aquest element dins d’un videojoc, per tant, en el meu treball també sereu capaços de jugar al primer capítol del videojoc, que he realitzat personalment, perquè vull que tothom sigui capaç d’apreciar i entendre lo essencial que són els guions en aquesta indústria.

Conclusió
Aquest treball de recerca ha sigut una de les millors experiències que he tingut perquè he gaudit de cada instant d’aquest projecte i m’ha aportat personalment moltíssims coneixements i experiències inoblidables. Per una altre banda, aquest treball ha aconseguit millorar la meva forma de escriure, dibuixar i el més important, és que he sigut capaç d’aconseguir un dels meus somnis i he pogut ampliar els meus coneixements fins a límits els quals desconeixia abans de començar aquesta meravellosa aventura que es titula Treball de Recerca.

Fonts documentals
Una de les grans fonts de coneixement que he adquirit per a realitzar aquest treball ha sigut gràcies a que vaig poder assistir com a premsa al Barcelona Games World, un esdeveniment molt important de la indústria dels videojocs, on vaig poder parlar amb moltíssims mitjans de comunicació especialitzats, creadors de videojocs i guionistes tan importants com Hajime Tabata o Katsuhiro Harada. A més a més, a part de la insana quantitat de llibres que he llegit sobre creació de guions, com poden ser “Screenwriting for Dummies” o “Successful scriptwriting”, o la immensa quantitat de pagines webs consultades per a realitzar aquest treball, he llegit desenes de guions de videojocs (Com el de Uncharted 4 o Max Payne) i també desenes de guions cinematogràfics (Com el de Star Wars VII, Forrest Gump, American Story X o Kill Bill) per a ser capaç d’entendre i comprendre la manera en la qual els grans professionals escriuen les seves històries i l’estructura que havia de seguir.

 

Cercador de treballs

Ara és novetat