Estàs a : Inici » Treball de Recerca


Invisibles

Marina Prados Vila


Centre: Ins. Manuel de Cabanyes. Tutor: Pere Reventós

 

Introducció
Estudio teatre des dels vuit anys i sempre m'he interessat pel món de l'art i de la creació. Em vaig animar de fer un treball que feia temps que em rondava pel cap i que vaig concretar finalment en el Treball de Recerca. El meu objectiu era escriure una obra teatral crítica amb la societat, l'economia i la política actual. Un cop finalitzat el procés d'escriptura, vaig dirigir i representar l'obra. Volia posar en escena un muntatge que impactés al públic, que no el deixés indiferent, que el fes reflexionar sobre el món en el qual vivim. Volia realitzar el meu projecte per tal de posar a prova les possibilitats de l'art com a mitjà per canviar el món.

Contingut
En primer lloc vaig analitzar quatre obres teatrals del segle XX crítiques amb la seva societat. Vaig estudiar els autors, vaig analitzar les seves obres i el corrent teatral en qual havien estat escrites. Va ser una forma d'aprenentatge i una gran font d'inspiració, ja que en la meva escriptura vaig posar diversos punts d'inici extretes de les quatre obres. Per poder entendre bé el context on van viure els quatre autors vaig analitzar el seu temps històric i posteriorment vaig aprofundir en la nostra actualitat per poder entendre que és el que avui ens angoixa i els problemes que ens envolten, i així poder entendre el punt clau en el qual havia de centrar l'escriptura. Vaig escriure l'obra dirigida principalment cap al tema econòmic, la crisi immobiliària. Aquí situem dos personatges, el banquer i l'aturat amb deutes al banc. En aquest context trobem el paral·lelisme que ens durà al desenllaç. Un cop finalitzada l'escriptura vaig dirigir el muntatge artístic i el muntatge tècnic (escenografia, vestuari, llums,...). Després de sis mesos intensos vam estrenar el 21 de gener l'obra: Invisibles.

Conclusió
Un cop realitzat el meu objectiu, haver escrit, dirigit i representat el meu projecte, puc afirmar que malgrat les dificultats que se't presenten si confies en el teu projecte i t'apassiones per ell, al final obtens una gran recompensa personal, a part d'un resultat molt satisfactori obtens grans coneixements que et fan créixer teatralment i interiorment.

Fonts documentals
BRECHT, Bertold. L'òpera dels tres rals, BUNGE, Hans. Una vida con Brecht, CHEJOV, Michael. Sobre la técnica de la actuación, GORKI, Màxim. Baixos fons, HAGEN, Uta. Un reto para el actor, HAMLET. “ Tramoia i maquinària” revista de les arts escèniques, LECOQ, Jeaques. El cuerpo poètico, MAMET, David. Veritat i mentida, MILLER, Arthur. La muerte de un viajante, NIETO, Ramón. El teatro historia y vida, PASQUAL, Lluís. Camí de teatre, PAVIS, Patrice. El análisis de los espectáculos, KOLTÈS, Marie-Bernald. Roberto Zucco, SÁNCHEZ, José A. Brecht y el Expresionismo, STANISLAVSKI, Konstatín. El trabajo del actor i algunes pàgines d'Internet.

 

Cercador de treballs

Ara és novetat